Eksperti līdz objekta nodošanai ekspluatācijai pārbaudīs karoga pacelšanas mehānismu, tā funkcionalitāti, kā arī karoga ekspluatāciju dažādos laikapstākļos. Tieši tāpēc šobrīd lielizmēra Latvijas karogs ne vienmēr būs pacelts un periodiski to no 60 m augstā karoga masta nolaidīs lejā.
Karoga masts, kura svars pārsniedz 14 tonnas, ir balstīts uz sešiem 24 metru dziļumā līdz dolomīta slānim ieurbtiem dzelzsbetona pāļiem 75,3 kubikmetru apmērā. Virs pāļiem ir izbūvēts monolīti betonēta dzelzsbetona pamatu režģžogs 47,5 kubikmetru apmērā, kas kalpo par pamatu karoga mastam. Līdz objekta nodošanai ekspluatācijā norisināsies testēšanas darbi.
Kā norāda biedrības Latvijas karogs valdes priekšsēdētājs Rihards Kols, šis ir viens no nozīmīgākajiem projekta brīžiem: "Aiz muguras ir intensīvs un ārkārtīgi sarežģīts darbs – monumentālā Latvijas karoga masts ir Latvijā unikāla inženiertehniska būve, un esmu gandarīts, ka visi iesaistītie nepieciešamos būvniecības un inženiertehniskos darbus paveikuši atbilstoši visaugstākajiem kvalitātes standartiem."
Latvijas karogs ir unikāls ilgtermiņa projekts. Tā ietvaros līdz Latvijas simtgades sagaidīšanai 2018. gadā uz AB dambja, Rīgā, uzstādīs Latvijā augstāko monumentālo Latvijas valsts karogu. Projekta realizēšana galvaspilsētā tiek īstenota, pateicoties privātiem ziedojumiem, nepiesaistot valsts un pašvaldības līdzekļus. Pēc karoga masta izbūves Rīgā, tas tiks nodots Rīgas domes īpašumā, kas tālāk uzņemsies visus objekta apsaimniekošanas un uzturēšanas darbus.
Projekta Latvijas karogs vizualizāciju un tehniskā projekta izstrādi Rīgai veicis SIA Projektēšanas birojs ARHIS arhitekta Andra Kronberga virsvadībā.
Daiga Bindere
Kārlis
:)