Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Ušakovs: Iebraukšanas maksa Rīgas centrā nav ieviešama bez uzlabotas veloinfrastruktūras un park&ride

Lēmumi par iebraukšanas maksas ieviešanu Rīgas centrā nav pieņemti un tādi nebūtu iespējami bez veloinfrastruktūras uzlabojumiem un automašīnu novietnēm park & ride ārpus centra, lai tālāk uz pilsētu dotos ar sabiedrisko transportu, tā otrdien intervijā Latvijas Radio raidījumā Krustpunktā izteicās Rīgas mērs Nils Ušakovs (Saskaņa).

Viņš pauda, ka pašvaldība "jau padsmit gadus" grib samazināt sastrēgumus Rīgas centrā. To var izdarīt, izmantojot dažādus instrumentus - samazinot braukšanas joslu skaitu, kā tas izdarīts, piemēram, Brīvības ielas posmā; ar satiksmes organizācijas izmaiņām, kādas ielas slēdzot tranzītsatiksmei; likvidējot autostāvvietas vai paaugstinot to cenas, vai arī nosakot iebraukšanas maksu Rīgas centrā.

Ir skaidrs, ka, pirms noteikt iebraukšanas maksu Rīgā, jāuzlabo veloinfrastruktūra un jāizveido park&ride autostāvvietas, Latvijas Radio uzsvēra Ušakovs. Tomēr jāatgādina, ka pašvaldība jau Ušakova laikā to neveiksmīgi centusies izdarīt - 2012. gadā tika atklāta tikai viena šāda stāvvieta Ulbrokas ielā, taču citas nesekoja. Vienlaikus daudzviet galvaspilsētā strauji pieaudzis maksas autostāvvietu skaits.

Tāpat Rīgas domes priekšsēdētājs skaidroja, ka Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsludinājis iepirkumu par statīvu izvietošanu pilsētas centrā, lai uz tiem novietotu automašīnu skaitītājus, fotoradarus, informatīvus displejus un citus elementus, taču no viņa teiktā izriet, ka šim iepirkumam nav sakara ar sistēmām automašīnu iebraukšanas maksas fiksēšanai.

Tāpat "pat tīri teorētiski" neesot lemts, cik varētu maksāt iebraukšana Rīgas centrā, bet tas būtu jāizvērtē, skatoties citu valstu pieredzi. Izskanējusī informācija, ka tas varētu izmaksāt piecus eiro, neatbilstot patiesībai.

"Es droši varu pateikt, ka 5 eiro [par iebraukšanu Rīgas centrā] ir absolūta zinātniskā fantastika," teica Ušakovs.

TV3 raidījums Nekā personīga svētdien vēstīja, ka Rīgā top plāns par iebraukšanas maksas ieviešanu centrā. Publiski plaša informācija par ieceri netiek sniegta, taču tiekot plānots, ka nodeva būs pieci eiro un ka maksāt vajadzēs visiem, kas šķērsos Vanšu vai Akmens tiltu pār Daugavu vai Brasas, Zemitāna un citus pārvadus pār pilsētas centru ieskaujošo dzelzceļa loku.

Tomēr pašvaldība noliedz, ka ir izšķīrusies ieviest iebraukšanas maksu pilsētas centrā, jo tā ir tikai viena no iespējām, kas tiek izskatīta, lai samazinātu sastrēgumus Rīgas centrā.

Top komentāri

Krimplēns
K
Vai Ušakovs arī pats maksās par savu iebraukšanu pilsētas centrā, dodoties uz darbu?
Andrej Nikolajevič
A
Viņam tā vectēva Ščukara frizūra nemaz nepiestāv.
ļuļa
ļ
pirmkārt ir jāuzlabo sabiedriskais transports, tas ir murgs, kas rīgā notiek, nevis sabiedriskais! nav normālu pārsēšanās mezglu, no viena transporta uz citu jāiet kilometriem, ja tev ir nepaveicies un gluži nejauši vajag no viena pilsētas gala uz otru. rīga ir maza uz eiropas pilsētu fona, bet lai nokļūtu, piemēram, no valdeķiem uz arhīvu slokas ielā, kur abi ir pārdaugavā un nemaz ne tik tālu, ir jābrauc ar 3 transportiem, pie kam no pieturas uz otru vienā gadījumā jāiet 3-4 min ar kājām!!!! par tālākiem pārbraucieniem pat nerunājot. sviests.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas