Šorīt intervijā Latvijas Radio Ģirģens pastāstīja, ka uzdevis Valsts policijai ceturtdien jau no rīta slēgt tiltu jebkāda veida satiksmei.
"Manuprāt, Rīgas domes institūcijas neņem vērā ekspertu atzinumus, kā arī ilgstoši kavē ar atkārtotas ekspertīzes veikšanu, tādējādi neievēro pasākumus, lai nodrošinātu cilvēku drošību. Ir pietiekami daudz faktoru, kas liecina, ka tilts apdraud cilvēku dzīvības, tāpēc pieņēmu lēmumu par tilta slēgšanu jau no ceturtdienas," sacīja ministrs.
Uz jautājumu, vai ministrs var izdot šādu rīkojumu, Ģirģens atbildēja, ka tas neesot korekts secinājums, jo viņam kā ministram normatīvie akti ļauj rīkoties gadījumos, ja tiek apdraudēta cilvēku drošība un rīkoties, lai izvairītos no lielas traģēdijas.
Jau ziņots, ka šodien plkst. 9, Braslas ielā 24, zem Deglava tilta, Rīgas domes vadība, Satiksmes departamenta un Rīgas pilsētas būvvaldes speciālisti tiksies ar pārvada atbildīgajiem būvniekiem lietuviešu uzņēmumu AS Kauno tiltai un būvprojekta autoriem SIA Inženierbūve, lai klātienē iepazītos ar tilta tehnisko stāvokli un principiem, kā tika izvērtēta pārvada drošība satiksmei.
Kā aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta komunikācijas speciāliste Una Ahuna-Ozola, pēc pārvada apskates Rīgas domes un Satiksmes departamenta vadība atbildēs uz žurnālistu jautājumiem.
Savukārt plkst. 10 autostāvvietā pie sporta stadiona Daugava notiks EM rīkots preses brīfings saistībā ar izveidojušos situāciju attiecībā uz tiltu Augusta Deglava ielā, aģentūru LETA informēja ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evita Urpena.
EM sasauktajā preses brīfingā piedalīsies ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV LV), Ģirģens un Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) Kontroles departamenta direktors Māris Demme.
BVKB, veicot būvdarbu kontroli, konstatēja Deglava tilta nesošo konstrukciju bojājumus. 8. aprīlī BVKB būvinspektors izdeva atzinumu par būvdarbu apturēšanu visā objektā. "Kopš šī laika notikusi vēl papildu sarakste starp BVKB, EM, un Rīgas domi, lai rastu risinājumu, kas neapdraud iedzīvotāju drošību," informēja Urpena.
Kā skaidroja Rīgas domē, veicot satiksmes pārvada balstu remontdarbus, tika atklāti defekti, kuru novēršana netika paredzēta pārvada pārbūves būvprojektā. Objektā būvdarbi tika apturēti līdz esošo pārbūves risinājumu izmaiņu izstrādei.
Lai gūtu pārliecību, ka pārvads ir drošs ekspluatācijai, būvprojekta autors SIA Inženierbūve veica nepieciešamos mērījumus un aprēķinus, un tehniskās apsekošanas ziņojumā norādīja, ka nesošajām konstrukcijām nav vērojamas balstu nosvēršanās, nosēšanās vai citas deformācijas, kas liecinātu par būves vispārējās noturības pazemināšanos. Būvprojekta autors ir atzina, ka, ierobežojot transporta līdzekļu satiksmes slodzi līdz trīsdesmit tonnām, - objekts ir drošs ekspluatācijai.
Satiksmes departamenta speciālisti, sadarbojoties ar Būvniecības valsts kontroles biroja un Rīgas pilsētas būvvaldes atbildīgajiem speciālistiem, ir izstrādājuši būves ekspertīzes uzdevumu, uz kura pamata sertificēts, neatkarīgs eksperts veiks būves apsekošanu, nepieciešamos mērījumus un esošā būvprojekta risinājumu pārbaudi. Pēc eksperta atzinuma saņemšanas atbildīgās institūcijas pieņems lēmumu par tālāko rīcību, skaidro Rīgas domē.
Deglava satiksmes pārvada ekspertīze ilgs līdz maija sākumam. Tilta bojātie balsti tika konstatēti tikai pēc tam, kad tika demontētas zem pārvada esošās noliktavas. Iepriekš šie balsti nebija pieejami, jo kalpoja kā noliktavu starpsienas.
Drošības nolūkos no 10. aprīļa kravas transportlīdzekļiem, kas brauc pāri tiltam, ir noteikts masas ierobežojums - 30 tonnas.
Sabiedriskā transporta un privātā transporta kustība gan netiek ietekmēta.
Pārvada pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic lietuviešu uzņēmums AS Kauno tiltai pēc SIA Inženierbūve izstrādātā būvprojekta.
hmmm
Ģirģens ir eksperts
Ilgstoša nolaidība