Lidostas Komunikācijas vienības vadītāja Laura Karnīte aģentūru LETA informēja, ka trešdienas vakarā taksometru rindā pie lidostas atlidošanas termināļa izejas izcēlās agresīvs konflikts starp taksometru šoferiem, kurā iesaistītās personas pielietoja gan asaru gāzi, gan, iespējams, auksto ieroci. "Pateicoties lidostas Drošības dienesta un Valsts policijas lidostas iecirkņa darbinieku operatīvai rīcībai, konflikts īsā laikā tika novērsts, taču tā rezultātā tika fiziski aizskarts kāds lidostas pasažieris, kurš, par laimi, nav guvis miesas bojājumus. Lidosta ir sniegusi Valsts policijai visu nepieciešamo informāciju notikušā incidenta izmeklēšanai," informēja Karnīte.
"Rūpējoties par pasažieru drošību un apzinoties lidostas kā Latvijas vizītkartes atbildību valsts un sabiedrības priekšā, lidosta ir spiesta apsvērt radikālu pasākumu pielietošanu, tostarp iespēju pilnībā liegt transportlīdzekļu apstāšanos tiešā pasažieru termināļa tuvumā, drošības vārdā upurējot pasažieru ērtības," norādīja lidostas valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.
Vairāki tiesu spriedumi par taksometru pakalpojumu sniegšanas kārtību pie nozīmīgiem satiksmes centriem, kā arī izmaiņas taksometru tarifu noteikšanas regulējumā, ar kuriem tika atcelti taksometru pakalpojumu tarifu "griesti", pēdējā gada laikā ir negatīvi saasinājuši konkurences situāciju taksometru nozarē, kas ir novedis ne tikai pie pasažieru sūdzībām par sniegto pakalpojumu kvalitāti un cenu, bet arī drošību apdraudošiem incidentiem lidostā, atzīmēja lidostas pārstāve.
"Ņemot vērā, ka lidostas pašas iespējas nodrošināt sabiedrisko kārtību un drošību ir tiesiski ierobežotas, lidosta aicinās atbildīgās institūcijas - Iekšlietu ministriju un Valsts ieņēmumu dienestu - nekavējoties izstrādāt konkrētu rīcības plānu situācijas risināšanai īstermiņā un ilgtermiņā. Lidosta uzskata, ka Iekšlietu ministrijai būtu jānodrošina papildus resursi drošības situācijas kontrolei lidostas teritorijā, savukārt Valsts ieņēmumu dienestam būtu pastiprināti jākontrolē taksometru pakalpojumu sniedzēju darbības atbilstība normatīvajiem aktiem," norādīja Karnīte.
"Mēs ceram uz atbildīgo institūciju operatīvu rīcību, lai tiem vairāk nekā 20 000 pasažieru un lidostas viesu, kas ik dienu ierodas lidostā, nebūtu jāpiedzīvo tādas neērtības kā Centrālās dzelzceļa stacijas un Rīgas autoostas klientiem, kuriem vairs nav iespējas ērti piebraukt tieši pie pasažieru apkalpošanas ēkām," sacīja lidostas vadītāja.
Kā ziņots, lidosta Rīga pagājušajā gadā strādāja 54,639 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 8,3% vairāk nekā 2016.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa pieauga 9,7 reizes, sasniedzot 3,487 miljonus eiro. Savukārt 2018.gada pirmajos sešos mēnešos lidostas apgrozījums pieauga par 13% jeb 3,33 miljoniem eiro, sasniedzot 28,69 miljonus eiro, turklāt tā guva 5,9 miljonu eiro peļņu, kas ir 7,4 reizes lielāka nekā pirmajā pusgadā pērn.
Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. No lidostas "Rīga" ziemas sezonā iespējams doties uz gandrīz 80, bet 2018.gada vasaras sezonā - uz 100 galamērķiem, ko nodrošina 19 aviosabiedrības. 2017.gadā lidosta Rīga apkalpoja vairāk nekā sešus miljonus pasažieru - 45% no kopējā Baltijas valstu pasažieru skaita.
TrollisJT
Apčidrinskis
gf