Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 28. novembris
Rita, Olita, Vita

Kontrole transportā vājinājusies, lai nebojātu Rīgas domes tēlu

«Esmu pilnīgi pārliecināts, ka tagad izdevīgāk ir braukt par zaķi,» saka bijušais Rīgas satiksmes (RS) Kontroles daļas vadītājs politiķis Modris Jaunups (JL). Viņš pērn darbu RS atstāja pēc tam, kad presē viena pēc otras sāka parādīties ziņas par pasažieru konfliktiem ar kontrolieriem. Tagad kontroles «stingrās līnijas» piekritējs pašreizējos Rīgas domes varasvīrus vaino tajā, ka viņi, rūpējoties par savu tēlu, liek RS ievērot pārāk humānu attieksmi pret bezbiļetniekiem.

Rīgas dome (RD) šodien plāno vēlreiz grozīt savu budžetu, tajā skaitā piešķirot kārtējo dotāciju RS, šoreiz trīs miljonus latu. Divus miljonus dome piešķīra jau maijā, tomēr uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens tajā neko ārkārtēju nesaskata. RS budžets jau gada sākumā bijis ieplānots ar 6,8 miljonu latu deficītu, un šīs dotācijas palīdzot to segt.

Nepieciešamība pēc dotācijas tiek skaidrota arī ar degvielas sadārdzināšanos, tomēr rodas jautājums, vai naudas trūkumu nevarētu samazināt, aktīvāk apkarojot bezbiļetniekus, kuri parādījušies kopš atteikšanās no konduktoru sistēmas.

Kā stāsta kāds RS autobusa šoferis, «tās tantiņas tomēr disciplinēja, bija kārtība salonā, tagad tur Dieva zīmes notiek». Viņš sūrojas, ka kopš atteikšanās no konduktoriem esot pat parādījušies «profesionāli zaķi»: «Piemēram, 3. autobusā ir posmi, kuros uz tevi kā uz trako paskatīsies, ja nopīkstināsi, jo visi zina, ka kontrole te nekāpj. Vienreiz iekāpa māte ar meitiņu, tādu ap otrās trešās klasītes vecumu. Pagadījās kontrole, un māte piereģistrēja biļeti. Meitiņa kontrolierus laikam nepamanīja un mammai tādā sašutumā skaļi noprasīja - nu mamm, kāpēc tu tā izdarīji? Ir arī cilvēki, kuri katru dienu uz darbu brauc bez biļetes - tās sejas jau esmu ievērojis. Nostājas pie vadītāja, izliekas, ka skaita naudu, un visu laiku lūr uz priekšu, vai kontroli nemana.»

Tomēr L. Bemhens kategoriski nepiekrīt, ka konduktori RS būtu bijuši izdevīgāki par e-talona sistēmu. E-talona uzturēšana RS gadā izmaksājot 6,5 miljonus latu, bet konduktoru «armija» esot izmaksājusi 10 miljonus. Otrkārt, «pasaules prakse rāda, ka tur, kur notiek daudzi skaidras naudas darījumi par sīkām summām, kasei garām aizplūst ļoti lieli naudas apjomi,» skaidro L. Bemhens. Precīzi pateikt, par kādām summām ir runa, viņš gan nevarot, bet konduktoru kabatās varētu būt nogūluši pat 20-25% no pārdoto biļešu ieņēmumiem. Naudu paņēma, biļeti neiedeva vai iedeva nederīgu.

Šobrīd Administratīvo pārkāpumu kodekss sodu par braukšanu sabiedriskajā transportā bez biļetes nosaka divu līdz piecu latu apjomā. Kaimiņvalsts Igaunijas galvaspilsētā Tallinā - 40 eiro.

Pilnu rakstu lasiet laikraksta Diena otrdienas numurā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Briest eksāmenu reforma

Centralizēto eksāmenu kārtību vēlas pārskatīt, šoreiz – samazinot to skaitu.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas