Maksātnespējas pieteikumu tiesā iesniedza pats uzņēmums. Tiesas spriedums nav pārsūdzams.
Par maksātnespējas administratoru iecelts Juris Mičerevskis.
Kā ziņots, jūnija beigās tiesā tika ierosināta RMS tiesiskās aizsardzības procesa lieta. Uzņēmumam līdz 29.augustam bija tiesā jāiesniedz ar kreditoriem apstiprinātais tiesiskās aizsardzības procesa plāns, taču tas neizdevās.
RMS pārstāve Maija Lazdiņa aģentūrai LETA norādīja, ka pasažieru plūsmas kritums Covid-19 pandēmijas laikā būtiski samazināja uzņēmuma ieņēmumus, tāpēc 2020.gada septembrī RMS vērsās pie pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" ar lūgumu paaugstināt apakšuzņēmuma līgumā noteikto pakalpojuma cenu, kā to paredz līguma noteikumi. Vienošanos panākt neizdevās.
Vasaras vidū bijusi panāktā vienošanas par iespējamu līguma izbeigšanu un maršrutu pārņemšanu, tomēr pēdējā brīdī "Rīgas satiksmes" valde esot pieņēmusi citu lēmumu, kas noveda pie tā, ka no piektdienas pakalpojums vairs nebūs pieejams.
"Šādu lēmumu ir pieņēmis maksātnespējas administrators," norāda Lazdiņa.
RMS, pēc kompānijas publiskotās informācijas, nodrošina pasažieru pārvadājumus Rīgā 11 maršrutos - Stacijas laukums-Vecdaugava, Jugla-Pļavnieki, Ķengarags-Purvciems, Centrālā stacija-Dreiliņi, Centrs-Ķengarags, Centrs-Ziepniekkalns, Centrs-Zolitūde, Centrs-Daugavgrīva, Mežciems-Šampēteris, Imanta-Pļavnieki un Mežciems-Paula Stradiņa slimnīca.
Lazdiņa norādīja, ka divu gadu laikā kopš 2020.gada, kad RMS vērsās pie "Rīgas satiksmes" ar lūgumu paaugstināt apakšuzņēmuma līgumā noteikto pakalpojuma cenu, uzņēmuma kopējie zaudējumi ir sasnieguši vairāk nekā 4,45 miljonus eiro. Pasažieru plūsmas kritums Covid-19 pandēmijas ietekmē bijis par 70%.
Šogad aprīlī esot ticis sniegts ekspertu komisijas atzinums, kurā secināts, ka pieprasījums mainīt pakalpojuma maksas ir pamatots, un ka "Rīgas satiksmei" būtu pamats pārskatīt pakalpojumu maksu, nepieciešamības gadījumā izmaksas pamatojot ar izmaksu apliecinošiem dokumentiem. Kā norāda Lazdiņa, informācija par to, kāda tieši izmaksu pozīcijas pamatotība "Rīgas satiksmes" ieskatā nav bijusi pietiekoša, netika saņemta, kā arī netika izskatīti RMS atkārtoti iesniegtie izmaksas pamatojošie dokumenti.
RMS ieskatā domstarpības starp RMS un "Rīgas satiksmi" par līguma izpildi citos aspektos neattaisno "Rīgas satiksmes" līguma neizpildi, kas faktiski ir novedusi RMS pie maksātnespējas.
"Divu gadu laikā ir gūta pārliecība, ka tas darīts ar nodomu un jebkuri argumenti un trūkumi līguma izpildē piemeklēti par attaisnojumu prettiesiskam atteikumam veikt izmaiņas pakalpojuma cenā. Pat pēc šā gada jūnijā iesniegtajiem degvielas izmaksu rēķiniem, "Rīgas satiksmei" tie nav šķituši par pietiekamu pamatu, lai atzītu degvielas cenas kāpumu un šo izmaksu pieauguma ietekmi un nepieciešamību pārskatīt RMS pakalpojuma cenu," norāda RMS pārstāve.
Deviņu gadu laikā, no 2013.gada 1.maija līdz šī gada augustam, kad Rīgas pilsētas maršrutos sāka kursēt pirmie RMS ekspresbusi, uzņēmums ir pārvadājis 75,5 miljonus pasažieru.
RMS valdes locekle Dace Aizupiete norāda, ka kopš 2013.gada RMS ir strādājuši 1203 ekspresbusu vadītāju, daļa no tiem ir nostrādājuši RMS kopš pirmās dienas līdz šim brīdim. Aizupiete pauž pateicību gan darbiniekiem, gan pasažieriem, kuri izmantojuši RMS pakalpojumus.
No 2013.gada 1.maija līdz 2021.gada septembrim RMS eksprebusu vadītāji Rīgas pilsētas maršrutos ir nobraukuši 102 508 978 kilometrus, 3 434 493 stundas pārvadājot pasažierus ekspesbusu maršrutos.
RMS reģistrēta 2013.gadā, un tās pamatkapitāls ir viens miljons eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Rīgas mikroautobusu satiksme" pieder SIA "B-Bus", kuras patiesais labuma guvējs ir Vitālijs Komars.
Uzņēmuma apgrozījums 2020.gadā bija 4,776 miljoni eiro, kas bija 3,2 reizes mazāk nekā gadu iepriekš, kā arī kompānija cieta zaudējumus 1,87 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai 2019.gadā. Pērn apgrozījums turpināja samazināties - līdz 3,68 miljoniem eiro, bet zaudējumi sasniedza 1,80 miljonus eiro.