"Globālā tirgus konjunktūra moduļu māju biznesam šobrīd ir ļoti labvēlīga. Atrašanās ostā dod iespēju sasniegt jebkuru tirgu pietiekami ātri un bez liekiem tēriņiem. Mūsu ražotie māju moduļi ir salīdzinoši lieli un šādu lielgabarīta kravu transportēšana pa sauszemi - dārga. Tādēļ iespēja moduļus tieši no ražotnes nogādāt uz kuģa ir stratēģiski svarīgi. Tas ir konkurētspējas jautājums," pārliecināts European Modular Homes direktors Konstantinos Filippidis.
Uzņēmums ar moduļu māju ražošanu nodarbojas jau 7 gadus, piegādājot savu produkciju klientiem visā Eiropā. "Mūsu galvenais eksporta tirgus ir Skandināvija, tādēļ ražošanas pārcelšana uz Rīgas ostu krietni samazināja uzņēmuma loģistikas izmaksas. Turklāt Rīgā mums bija iespēja uzsākt ražošanu tieši ostā," lēmumu pārcelt ražošanu uz Rīgas brīvostu pamato uzņēmuma vadītājs, vienlaikus uzsverot, ka nākotnē plāno apgūt plašākus tirgus.
"Domājam par darbības paplašināšanu, jo ar esošajām jaudām sāk nepietikt. Uz šo gadu mums pasūtījumu saraksts ir pilns, uz nākamo gadu praktiski arī. Ar esošajām jaudām mēs nevaram ņemt klāt jaunus pasūtījumus. Esam uzsākuši sarunas par papildus ražošanas telpām Rīgas ostas teritorijā, kā arī jaunu darba vietu izveidi," tā Konstantinos Filippidis.
Pašreiz Zviedrija ir absolūts pasaules līderis moduļu māju būvniecībā. Pirms pāris gadiem veikta pētījuma dati rāda, ka ap 45% ēku Zviedrijā ir moduļu mājas, kas saražotas ārpus būvlaukuma. Turklāt šo videi draudzīgo pieeju būvniecībā atbalsta arī ar likuma spēku. Atsevišķos Zviedrijas reģionos, kā piemēram Växjö valsts dienvidos, koka moduļu mājas ir teju vienīgais legālais būvniecības veids.
Moduļu māju būvniecība kļūst arvien populārāka arī citās Eiropas valstīs. Nīderlandē pašlaik jau ir ap 20% moduļu māju, bet Vācijā katra desmitā māja tiek būvēta no ražotnēs iepriekš izgatavotiem moduļiem. Arī Lielbritānijā, kur valdība jau gadiem ilgi lauza galvu, kā risināt visaptverošo mājokļu deficīta problēmu, nopietni vērtē iespēju dzīvojamo fondu veidot no moduļu mājām.