"Es teikšu atklāti - jā, ir viena cilvēku kategorija, kura ir atklājusi Latvijas pievilcību. Turklāt domāju, ka viņi turpinās braukt, jo alus kausa cenas starpība Latvijā un Lielbritānijā joprojām ir pietiekami liela. Tomēr es gribētu nomierināt Rīgas iedzīvotājus - nav tā, ka viņi atbrauc uz Rīgu un vēlas kaut kā īpaši mūs ar savu uzvedību pazemot. Šī cilvēku kategorija arī pie sevis mājās uzvedas tieši tāpat," diplomāts sacīja intervijā aģentūrai BNS, atbildot uz jautājumu, kā pašlaik uz Latviju skatās britu ceļotāji.
Stiprais arī norādīja, ka Latvija joprojām nav atklāta vairākām britu tūristu kategorijām, piemēram, vecāka gadagājuma cilvēkiem, kuri ir kaut ko sasnieguši savā profesionālajā karjerā un vēlas ceļot, lai sevi bagātinātu intelektuāli.
"Šādu ceļotāju skaits no Lielbritānijas Latvijā ir salīdzinoši neliels. Turklāt, lai piesaistītu šos ceļotājus, mums ir jākonkurē ar Itāliju, Austriju, ar Ēģiptes vēsturisko mantojumu. Tā ir lieta, kur mums vēl ir daudz jāstrādā, mums ir jāstāsta par Rīgas kulturālo mantojumu un dzīvi," vēstnieks teica.
Tad vēl esot trešā britu ceļotāju daļa, kas ir "masu brīvdienu tūrisms".
"Te mūsu lielākā nelaime ir Latvijas klimats - ne mums ir augsti sniegoti kalni, ne siltas jūras. Vairāki miljoni angļu katru gadu gāžas uz Spānijas dienvidiem, un Baltijas jūra nevar piedāvāt tādu klimatu, lai viņi mainītu savus ieradumus," Stiprais atzina.
Neskatoties uz finansējuma samazinājumu, vēstniecība Londonā iespēju robežās turpinās popularizēt Latviju kā interesantu valsti. Vēstnieks gan norādīja, ka liela nozīme ir arī Latvijā esošajam apkalpošanas līmenim viesnīcās, restorānos un taksometros.
"Mēs nevaram zīmēt rožainu bildi tajos gadījumos, kad realitātē tās nav. Pie šiem jautājumiem ir ļoti nopietni jāpiedomā visu ar tūrismu saistīto biznesu pārstāvjiem - vajag ne tikai popularizēt Latviju ārvalstīs, bet arī rūpēties, lai tas produkts, ko piedāvā uz vietas, atbilst solītajam," vēstnieks uzsvēra.
Viņš arī pavēstīja, ka lielā japāņu tūristu grupa, kas šovasar apmeklēja Latviju, atzinuši, ka saskārušies ar vairākām nepatīkamām lietām.
"Viņus ļoti nepatīkami Latvijā pārsteidza tas, ka saviem klientiem nesmaida taksisti, kā arī ilgi bija jāgaida uz reģistrēšanu viesnīcā, un personāls bija diezgan drūms un nelaipns," vēstnieks teica.
"Kaut kas ir jāmaina mūsu psiholoģijā un jāsaprot - ja cilvēks pie mums ir atbraucis iztērēt savu dažkārt ļoti grūti nopelnīto naudu, tad viņam būtu jāizrāda arī sava ieinteresētība un laipnība," diplomāts klāstīja.