Jau vēstīts, ka nedēļas sākumā aptuveni 150 A/S Diena darbinieki atklātā vēstulē aicināja jaunos īpašniekus pilnīgi un precīzi atklāt darījuma finansētājus, "lai pārtrauktu kaitējumu izdevniecību mediju zīmoliem".
"Man nebija iespējas pašā sākumā informēt par visām darījuma detaļām, un es saprotu, ka tas radījis aizdomas. Biznesa iespēja, uz kuru es biju mērķtiecīgi gājis, radās, un man tā bija jāizmanto. Tajā brīdī, kad Luksemburgā pilnībā tiks izveidots mediju ieguldījumu fonds, ikvienam būs iespēja redzēt visus, kas man uzticējušies un ieguldījuši, ticot manam uzņēmējdarbības potenciālam," vēstulē raksta A. Tralmaks. Tajā pamatā viņš pievēršas Dienas vērtībām - jaunais īpašnieks uzskata, ka no neapstrīdama viedokļu līdera un lielākā laikraksta tā kļuvusi tikai par vienu no medijiem, auditorija ir neliela un pēdējo gadu finanšu rādītāji ir negatīvi. "Redakcionālā neatkarība manā skatījumā nav diskutējams un ir pašsaprotams temats, jo tā ir higiēnas faktors un sekmīguma pamatakmens. Bet tas nav vienīgais pamats. Mēs nevaram ilgtermiņā kalpot sabiedrības un lasītāju interesēm, ja esošais biznesa modelis nes zaudējumus. Vienā brīdī Diena pārstās eksistēt, un kas tad notiks ar vērtībām, par ko tā iestājās? Kā lasītājs ticēs mūsu saturam un kritikai, ja paši esam nesekmīgi?" vaicā A. Tralmaks.
Tomēr viņš uzskata, ka uzņēmumā ir labs pamats turpmākām pārmaiņām, Dienai ir spēcīgs ilgtermiņā veidots zīmols un žurnālisti. "Medijiem ir liela atbildība par to, kādu pasauli mēs radām un kādu dzīves modeli piedāvājam. Latvijas iedzīvotājiem jākļūst uzņēmīgākiem un nav jābaidās no riska, un medijiem šajos centienos viņi ir jāatbalsta," norāda A. Tralmaks. Tāpēc turpmāk panākumi, iniciatīva un sekmīgums būs jēdzieni, kas papildinās Dienas vērtību paleti. "Latviešiem jāpārstāj meklēt saimnieki citur, lai tie būtu mūsu pašu veiksmīgas darbības un redakcionālā mugurkaula garanti," uzskata A. Tralmaks.