Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -4 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Priekšvēlēšanu laikā televīziju aizstās vides reklāma, ko lielā mērā kontrolē pašvaldības

Jaunais priekšvēlēšanu aģitācijas likums, ierobežojot politiskās reklāmas iespējas televīzijā, pavēris plašas iespējas vides reklāmas uzņēmumiem, vēsta LTV raidījums “de facto”. 

Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Kārlis Gedrovics raidījumam atklāj, ka no uzņēmumu vadības būs atkarīgs, cik ļoti viņi pakļausies politiķu spiedienam: ,,tā kā būs pašvaldību vēlēšanas, vides jomā ietekme būs visizteiktākā. Tas nav tikai Rīgā. Vides nesēji ir arī ārpus Rīgas – Jūrmalā, Liepājā. Tā ir pašvaldību specifika.” 

Raidījums norāda, ka pēdējā laikā viens no skaļākajiem gadījumiem bija, kad “Rīgas namu pārvaldnieks” bez konkursa izvēlējās nule kā dibināto “Baltic media line”. Tas turpmāk iznomās reklāmas laukumus uz pašvaldības kapitālsabiedrības pārvaldībā esošajām namu sienām. Jau pats izvēles process bija vairāk formāls – cenu aptauju veica starp trīs savstarpēji saistītām firmām, vēsta “de facto”.  

Tas gan nav pārsteigums. “Baltic media line” ir meitas kompānija “Pilsētas līnijām”, kam jau vairāku gadu garumā ir līdzīga vienošanās ar “Rīgas Satiksmi''. Turklāt “Pilsētas līnijas” pastarpināti saistītas ar Rīgas mēra Nila Ušakova padomnieku ekonomikas jautājumos Ēriku Teilānu. Viņš plašākai sabiedrībai pazīstams kļuva pēc fotoradaru sāgas, jo ir īpašnieks uzņēmumam, kas uzstādīja fotoradarus uz Latvijas ceļiem. 

Rīgas mērs Nils Ušakovs šo saistību gan kategoriski noliedz: ,,nezinu nevienu uzņēmumu, kas nodarbotos ar reklāmu un būtu saistīts ar Ē. Teilānu. (...) Tā izskatās pēc vājas versijas”. Tomēr fakti rāda pretējo. Uzņēmumu reģistrā pieejamā informācija apliecina, ka caur dažādu firmu dalībniekiem un valdes locekļiem saikne ar Teilānu ir acīmredzama. 

Savukārt Latvijā lielākās vides reklāmas kompānijas SIA ,,JCDecaux Latvija” direktore Jeļena Brokāne “de facto” norāda, ka ,, (iepirkumu) konkursus nez kāpēc pašvaldības negrib organizēt”.

Tomēr tieši šādu darījumu sekas visspilgtāk var atspoguļoties priekšvēlēšanu laikā.  Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) Politisko organizāciju finansēšanas kontroles nodaļas vadītāja Inga Soloveja uzsver, ka ,,jāvērtē to, cik pašvaldība vai tās padotības iestāde ir devusi vienlīdzīgas iespējas visām partijām pieteikties uz konkrētu vietu”. 

Tikmēr Brokāne uzskata, ka tas esot grūti izdarāms:,,man tas atgādina laiku pirms 20 gadiem. Nav vienlīdzīgu iespēju. Es skatos uz politiskajām reklāmām kā uz komerciju. Kas pirmais atnāk, tam tiek.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas