Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +8 °C
Skaidrs
Svētdiena, 28. aprīlis
Terēze, Gundega

papildināta - Rausta plecus par gaisa satiksmes traucēšanu "Jaunā viļņa" laikā

Formāli viss ir bijis pēc likuma burta — saskaņots trīs institūcijās un ceturtajā saņemta atļauja. Taču atbildes uz to, kāpēc otrdien ap pieciem pēcpusdienā konkursa Jaunais vilnis atklāšanas šova ietvaros izpildīto akrobātisko lidojumu dēļ bija traucēta lidmašīnu nolaišanās lidostā Rīga, pagaidām nav. Abu par gaisa satiksmi atbildīgo institūciju — Civilās aviācijas aģentūras (CAA) un Latvijas gaisa satiksmes (LGS) — vadītājiem ir tikai skaidrs, ka šāda situācija nav normāla un atkārtoties nedrīkst.

Trešdien sāktajā dienesta izmeklēšanā pagaidām vienīgi noskaidrots, ka formāli procedūras bija ievērotas un aviokompānija K.S. Avia, kas augstākas pilotāžas lidojumus nodrošināja, visas atļaujas bija saņēmusi. "Tieši tāpēc jau tagad notiek dienesta izmeklēšana, lai atbildētu, kurš ir vainīgs, un saprastu, ko darīt, lai tas vairs neatkārtotos," teica LGS valdes priekšsēdis Artūrs Kokars.

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) uzskata, ka satiksmes traucējumi Jaunā viļņa dēļ uzskatāmi par kauna traipu lidostai Rīga un aviokompānijai airBaltic. Intervijā Latvijas Radio viņš norādīja, ka šāda veida pasākumi ir jārīko tādā vietā un laikā, kur netiek traucēta gaisa satiksme.

Diena rakstīja, ka konkursa Jaunais vilnis atklāšanas šova ietvaros demonstrēto augstākās pilotāžas lidojumu un pēc tam gaisā laisto balonu dēļ divām airBaltic lidmašīnām ar 243 pasažieriem vajadzēja doties uz kaimiņvalstu lidostām. Savukārt vēl desmit lidmašīnām, pēc LGS ziņām, bija traucēta nosēšanās lidostā Rīga un tās 15—30 minūtes bija spiestas riņķot gaisā. Iesaistītās atbildīgās amatpersonas to sauc par bezprecedenta gadījumu.

Pēc Satiksmes ministrijas skaidrotā, atļauju izsniegšana akrobātisko lidojumu veikšanai Latvijas gaisa telpā ir CAA kompetencē. K.S. Avia laikus vērsusies CAA pēc atļaujas lidojumu veikšanai. Saskaņojums lidojumu zonas izveidošanai un atļaujas saņemšanai aviokompānijai bija jālūdz vēl trim institūcijām: Latvijas Militārajai policijai, Jūrmalas pilsētas domei un LGS. Tie visi bijuši pozitīvi un normatīvajos aktos noteiktās prasības izpildītas, tādēļ CAA nav bijis iemesla atteikt atļauju lidojumu veikšanai Jūrmalā — tā izsniegta. Kāpēc tas tik būtiski traucējis lidmašīnu nosēšanos lidostā Rīga, kāpēc tas iepriekš nav paredzēts un kas par to atbildīgs, noskaidrošot dienesta izmeklēšanā. Tā varētu ilgt nedēļu vai divas.

Pēc airBaltic pārstāvja Jāņa Vanaga sacītā, par ierobežojumiem gaisa satiksmē lidsabiedrība zinājusi iepriekš, taču iepriekš nav informēta, ka būs liegta nosēšanās lidostā Rīga. Piloti par to, ka lidmašīnas nevar nosēsties, informēti tikai tad, kad jau pielidojuši pie lidostas. Iemeslu, kāpēc lidmašīnas nevar nolaisties un dodas uz Tallinas un Viļņas lidostu vai riņķo gaisā, pilotu rīcībā nav bijis. Piloti tikai saņemot ziņu no LGS dispečera, ka nosēšanās nav atļauta. Atbilstoši situācijai tajā brīdī arī pieņemts lēmums, vai nu riņķot gaisā, vai doties uz kādu no tuvākajiem lidlaukiem. Arī lidostā Dienai skaidroja: par to, ka nav iespējama lidmašīnu nolaišanās un pacelšanās, uzzinājām tikai tad, kad tas notika.

Pēc LGS vadītāja teiktā, dispečers rīkojies pareizi.


(papildināta ar 3. rindkopu)

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas