Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -3 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Lembergs: Prasība ostu valžu sastāvu apstiprināt MK nodarītu būtisku kaitējumu investīciju piesaistē ostām

Ja tiks ieviesta prasība, ka ostu valžu sastāvi jāapstiprina Ministru kabinetam (MK), ostu valdes tiks pakļautas nemitīgai sastāva maiņai, kas nodarīs būtisku kaitējumu investīciju piesaistei ostām un brīvajām ekonomiskajām zonām.

Tā šodien preses konferencē savu viedokli pauda Ventspils mērs un Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs (Latvijai un Ventspilij), komentējot satiksmes ministra Aivja Roņa izteikumus par iespējamām izmaiņām ostu pārvaldības modelī.

Ventspils mērs norādīja, ka prasība ostu valžu sastāvus apstiprināt MK automātiski nozīmētu, ka "ostu valdes būs pakļautas nemitīgai sastāva maiņai atkarībā no valdošās koalīcijas, kas, protams, ārkārtīgi politizēs ostu un brīvo ekonomisko zonu pārvaldi un neapšaubāmi nodarīs būtisku kaitējumu".

Bez tam, kā norādīja Lembergs, Ventspils ostā ir ieguldīti ļoti lieli pašvaldības īpašumi. "Protams, mēs nevarēsim uzticēt pašvaldības īpašumu pārvaldi kaut kādai MK ieceltai politiskai valdei, tas ir pilnīgi skaidrs. Mēs tad lemsim, kā šo īpašumu efektīvi pārvaldīt citādi, un tas, protams, būtiski palēninās lēmumu sagatavošanas un pieņemšanas gaitu. Investoriem nāksies iet pie [ministru prezidenta Valda] Dombrovska (V), pie visiem ministriem, pie pašvaldības. Protams, tas radīs haosu investīciju vidē un nodarīs ļoti lielu kaitējumu investīciju piesaistē ostām un brīvajām ekonomiskajām zonām, kur jau pašlaik investori rindā nestāv. Izskatās, ka viņi [SM] domā, ka investori stāv garā rindā pie pašvaldības, ostas vai brīvās ekonomiskās zonas sliekšņa, klanās un lūdzas, lai viņus te kāds ielaiž. Nekā tamlīdzīga. Klanāmies un lūdzamies mēs, lai kāds atnāk," norādīja Lembergs.

Ventspils mērs arī pauda izbrīnu, ka satiksmes ministrs vakar nācis klajā ar šādiem izteikumiem, lai gan dienu iepriekš, viesojoties Ventspilī, viņš preses konference paudis citādu viedokli. "Man rada izbrīnu, ka nepaiet 24 stundas, kad radikāli mainās viedoklis. Tas nozīmē, ka ir lieli politiski strāvojumi ap šo jautājumu. Tas nozīmē, ka ministra personiskais viedoklis ir tāds, kādu viņš mums teica preses konferencē, bet savukārt tie, kas cenšas noteikt, ietekmēt un faktiski zināmā mērā realizēt ministra funkcijas Satiksmes ministrijā, savukārt velk citā - haosa - virzienā," piebilda Lembergs.

Kā ziņots, satiksmes ministrs Ronis, tiekoties ar Saeimas "Vienotības" frakcijas vadītāju Dzintaru Zaķi, rosinājis izveidot augsta līmeņa politisko padomnieku grupu, lai apspriestu un konsultētos par ostu pārvaldības modeļa pilnveidošanu.

Ministrs norāda, ka ostu valžu sastāvi būtu jāapstiprina MK; Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomei būtu jāturpina kalpot kā nozares konceptuālās un stratēģiskās diskusijas un lēmumu pieņemšanas forumam; paralēli nozares jautājumu risināšanai operatīvajā līmenī jāveido koordinējoša vienas pieturas aģentūra, kura veicinātu operatīvu un saskaņotu valsts, pašvaldību, ostu, dzelzceļa un privātā sektora mijiedarbību, kā arī izstrādātu integrētus Latvijas loģistikas nozares piedāvājumus un risinājumus un nodrošinātu efektīvu sadarbību ar esošajiem un potenciālajiem kravu īpašniekiem un investoriem.

Pagaidām jautājumu par ostu darbības caurredzamības uzlabošanu būtu labāk risināt ekspertu, nevis politiskā līmenī, lai nepārvērstu to par akūtu politisku jautājumu, trešdien preses konferencē pēc iepazīšanās ar Ventspils ostas darbu atzina Ronis. "Šīs valdības deklarācijā ir ierakstīts, ka būtu nepieciešams strādāt pie ostu darba pilnveidošanas. Mans viedoklis ir tāds, ka, pirms ķerties pie reformām, ir obligāti jāidentificē, vai ir kādas problēmas, kuras būtu jārisina. Katrai ostai ir savas īpatnības," norādīja Ronis, piebilstot, ka šis ir viens no galvenajiem iemesliem viņa vizītei Ventspilī un Ventspils ostā.

Kā informēja ministrs, nevienai no valdības koalīcijas partijām pašlaik nav stingra kopēja viedokļa un reformu plāna, kas konkrēti būtu jāmaina ostu likumā: "Ir izskanējušas atsevišķu politiķu idejas par to, kas būtu darāms, bet tās arī ir fragmentāras. Nav kopēja plāna. Līdz ar to SM saskaņā ar valdības deklarāciju un valdības rīcības plānu ir tā, kurai līdz 1.jūnijam būtu jāizstrādā reformas [ostu likumā], ja tādas ir nepieciešamas".

Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomē paredzēts skatīt jautājumu par ostu darba caurredzamības uzlabošanu, SM apkopo visas idejas un uzklausa ekspertu viedokļus. "Mums ir termiņš līdz 1.jūnijam. Neko sasteigt negribam, negribam arī to pārvērst par akūtu politisku jautājumu. Līdz ar to - jo mazāka šajā stadijā ir diskusija politiskā līmenī un jo vairāk tā ir ekspertu līmenī pagaidām vēl aiz slēgtam durvīm un pēc tam atklātībā, jo labāk šim procesam. Tā mēs varam būt drošāki par to, ka ostu darbs un konkurētspēja nākotnē netiks ievainota," informēja Ronis.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas