Saskaņā ar ministra ierosinājumu mazlitrāžas automašīnas lietotājam būtu jārēķinās ar aptuveni 45 latu lielu maksājumu mēnesī. Savukārt attiecībā uz nodokļa apmaksas kārtību viņš rosina noteikt, ka maksājumus veic tikai darba ņēmējs vai arī maksājums tiek segts abpusēji. Tad darba devējs un darba ņēmējs varētu vienoties, katrā uzņēmumā konkrēto situāciju izvētējot atsevišķi. Savukārt attiecībā uz tām dienesta automašīnām, kuras netiek izmantotas privātām vajadzībām, nekas nemainītos - spēkā saglabātos ceļazīmju sistēma.
"Uzskatu, ka nedrīkst pieļaut situāciju, ka, piemēram, tirdzniecības aģentam par mazlitrāžas automašīnu, kura tiek izmantota arī personīgajām vajadzībām, jāmaksā identisks nodoklis kā kādas kompānijas vadītājam par viņa rīcībā esošo apvidus automašīnu. Ir milzīga atšķirība, vai personīgajām vajadzībām tiek izmantots tā saucamais dienesta transportlīdzeklis, kas savulaik iegādāts, "optimizējot" nodokļus, vai arī kompānijai ir vienošanās par darba automašīnas izmantošanu darbinieka privātām vajadzībām ārpus oficiālā darba laika," savu priekšlikumu komentē A. Kampars.
Pēc ministra pārstāvja Sandra Sabajeva sniegtās informācijas, šāds sistēmas ieviešanas rezultātā valsts budžetā varētu iekasēt aptuveni 38,2 miljonus latu.
Pašreizējais Finanšu ministrijas piedāvājums paredz noteikt, ka kopējais nodokļa maksājums par darba devējam piederoša automobiļa izmantošanu privātām vajadzībām mēnesī ir 81 lats. Tiktu noteikta nosacīta vērtība - 150 lati, no kuriem nodoklis tiktu aprēķināts. Nodokļu summa, kas papildus tiktu atskaitīta no darbinieka apliekamā ienākuma, būtu 44,90 lati, bet vēl 36,14 lati valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu veidā būtu jānomaksā darba devējam.
Savukārt Tautas partija nākusi klajā ar ierosinājumu noteikt šo nodokli 35 latu apmērā. Šādā gadījumā darbinieka maksājums par dienesta auto izmantošanu būtu apmēram 15 latu. Partija lēš, ka šāda likme ļaus sasniegt valdības plānoto mērķi – ienākumus budžetā 38 miljonu latu apmērā.