Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +3 °C
Viegls lietus
Trešdiena, 13. novembris
Jevgēņija, Jevgēņijs, Eižens

Arī reģionālajiem plašsaziņas līdzekļiem būs jānodrošina 65% no raidījumiem valsts valodā

Ne tikai nacionālajiem, bet arī reģionālajiem elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem būs jānodrošina, lai vismaz 65% no visiem raidījumiem būtu valsts valodā, šodien nolēma Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija.

Komisija šodien izskatīja Valsts prezidenta Valda Zatlera neizsludināto Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumu.

Komisija atbalstīja mainītus nosacījumus valsts valodas lietošanai un Eiropas audiovizuālo darbu iekļaušanai programmās, kā arī noteica pieļaujamo reklāmu apjomu sabiedriskajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos un sabiedriskā pasūtījuma programmās.

Komisija darbam ar likuma otrreizējo caurlūkošanu bija saņēmusi 23 priekšlikumus, kuru autori bija gan komisijas deputāti, gan Saeimas Juridiskais birojs un kultūras ministrs.

Komisijas priekšsēdētāja Ingrīda Circene (JL) norādīja, ka, strādājot visas dienas garumā, izskatīti visi priekšlikumi un likumu plānots caurlūkot jau tuvākajā Saeimas sēdē.

Komisijas atbalstītie priekšlikumi paredz, ka ne tikai nacionālajiem, bet arī reģionālajiem elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem būs jānodrošina, lai vismaz 65% no visiem raidījumiem būtu valsts valodā. Šiem raidījumiem būs jāaizņem vismaz 65% no raidlaika. Deputāti lēma, ka šajā apjomā netiks ieskaitītas spēles, reklāmas, televīzijas veikali un televīzijas skatlogu raidījumi, taču tiks ieskaitīti ziņu raidījumi.

Plānots, ka turpmāk nacionālajiem un reģionālajiem elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem būs jānodrošina, lai to programmās vismaz 40% no Eiropas audiovizuālo darbu raidlaika būtu valsts valodā. Arī televīzijas raidījums svešvalodā, ja tas tiek dublēts vai ieskaņots valsts valodā, būs uzskatāms par raidījumu valsts valodā. Arī šajā nosacījumā netiks ieskaitīts reklāmas laiks. Likuma pārejas noteikumos minēts, ka šī prasība stāsies spēkā 2011.gada 1.janvārī.

Tāpat tika precizēts radio un televīzijā pieļaujamais reklāmas apjoms. Reklāmai un televīzijas veikalam, izņemot televīzijas veikala skatlogu, atvēlētais laiks elektronisko plašsaziņu līdzekļu programmās katrā raidstundā kopumā nedrīkstēs pārsniegt 20%. Savukārt sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmās un sabiedriskā pasūtījuma ietvaros veidotajās programmās vai raidījumos reklāmai atvēlētais laiks nedrīkstēs pārsniegt 10%.

Plānots, ka Saeima Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumu izskatīs pirmdien, 12.jūlija, ārkārtas sesijas sēdē.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vienotībai priekšā riskantas izspēles

Par scenārijiem, kā varētu attīstīties koalīcijas partneru attiecības, un dažādiem ministru sastāva restartēšanas modeļiem, kas varētu novest pie koalīcijas paplašināšanas vai valdības krišanas,...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas