A.Ameriks portālam Diena.lv skaidroja, ka pagaidām nekāda vienošanās ar Baltkrievijā vienīgo tramvaju ražotāju Belkommunmaš nav noslēgta, un par to iespējams lemt tikai aptuveni pēc diviem gadiem, kad varētu izsludināt jaunu tramvaju iepirkumu konkursu.
Vicemērs skaidro, ka no 106 tramvaja sastāviem piektā daļa būs 20 piegādātās Škoda zemās grīdas tramvaji, un līguma laušana vairs nav iespējama.
“Es neatceros, vai pirmajā iepirkumu konkursā baltkrievi pieteicās. Cik zinu, viņiem bija tehniskas problēmas, lai savienotu tramvajā zemo grīdu un motoru,” norāda A.Ameriks.
Tuvāko gadu laikā jauns tramvaju iepirkuma konkurss nav plānots, tomēr, ja apgalvojums, ka baltkrievu tramvaji ir krietni lētāki un konkurētspējīgi ar Škoda ražojumiem, ir patiess, baltkrievi tiks aicināti piedalīties nākamajā tramvaju iepirkumu konkursā.
Iepriekš intervijā laikrakstam Čas Baltkrievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Gerasimenko atzinis, ka Baltkrievija ir gatava piegādāt Latvijai zemās grīdas tramvajus, taču tikai ar nosacījumu, ka Latvija tos patiešām pirks.
Vēstnieks minējis, ka katrs baltkrievu ražots tramvajs izmaksā aptuveni aptuveni 1,2 miljonus dolāru, bet tajā pašā laikā jau iegādātie Škodas tramvaji – 1,8 miljonus latu. Turklāt baltkrievu tramvjiem nevajadzētu pielāgot infrastruktūru, par ko patlaban Rīgas Satiksme tērē 110 miljonus latu.