"Domāju, ka būs nepieciešams vēl apmēram gads, lai atrisinātu visus ar vides aizsardzību saistītos jautājumus, izrunātu visus neskaidros jautājumus ar sabiedrību, pēc tam pusgads līdz gads varētu aiziet finansēšanas jautājumu risināšanai. Jāsaprot, ka, lai varētu risināt finansējuma jautājumus, mums ir jāizstrādā detalizētāks projekts," stāstīja Unums.
Viņš norādīja, ka pēc tam nākamais posms būtu jau būvniecība, kas varētu aizņemt kopumā divus gadus. Unums atzīmēja, ka peldošā platforma netiks būvēta uz vietas Latvijā. Tā uz šejieni tikai tiks piegādāta, bet pietauvošana varētu aizņemt aptuveni divus mēnešus.
"Savukārt attiecībā uz gāzesvada izbūvi jūrā ir divas iespējas. Vai nu gāzesvads tiek metināts uz vietas, tad, piemēram, būtu kādus 300 metrus no jūras jāizveido laukums konstrukciju veidošanai, un pēc tam notiktu urbumu veikšana jūrā. Nekas no šiem pasākumiem neietekmētu pludmales teritoriju. Gāzesvada izveide aizņemtu kopumā apmēram 8 -10 mēnešus. Otrs variants būtu, kā es to saucu, fleksiblā gāzesvada izveide. Gāzesvads, vienkārši runājot, tiktu "izritināts". Tas gan ir dārgāks variants. Šie risinājumi būtu jāpārrunā gan ar iedzīvotājiem, gan akcionāriem," skaidroja Unums.
Vienlaikus viņš atzina, ka nevarēs komentēt, cik ilgā laikā varētu tikt izbūvēts gāzesvads līdz Inčukalna krātuvei.
"Mūsu mērķis ir visu pabeigt līdz 2024. gadam. Līgums ar Klaipēdas termināli beidzas 2024.gadā, un tad tirgū notiks kādas pārmaiņas. Mēs gribam spēt piedāvāt reālu alternatīvu tirgū jau tajā brīdī. Jāpiebilst, ka paralēli arī runājam ar Eiropas Savienības institūcijām par to, vai varam pretendēt uz līdzfinansējumu projekta īstenošanai. Ja varēsim, tas nozīmētu zemākas izmaksas, kas attiecīgi būtu ieguvums galapatērētājiem. Process līdzfinansējuma saņemšanai arī varētu būt laikietilpīgs process. Taču ceru, ka divu gadu laikā par to varētu būt skaidrība. Vienlaikus gribētu atzīmēt, ka projekta izdošanās nav atkarīga no šī līdzfinansējuma saņemšanas," sacīja Unums.
Jau ziņots, ka jūnija beigās un jūlija sākumā notikušās sabiedriskās apspriedes bija plaši apmeklētas un iedzīvotāji pauda negatīvu attieksmi pret sašķidrinātās dabasgāzes termināla un gāzes cauruļvada no Skultes ostas līdz Inčukalna pazemes gāzes krātuvei būvniecību.
Kompānija Skulte LNG Terminal reģistrēta 2016.gadā, un tās pamatkapitāls ir 42 000 eiro. Kompānijas īpašnieki un patiesie labuma guvēji nav uzrādīti, liecina Firmas.lv dati.
Scorseze
Krējums Saldais
Vecsčekists