Operators tiek meklēts uz pieciem gadiem, par konkursa kritēriju nosakot zemāko cenu un paredzot, ka operators no šā pakalpojuma nedrīkst gūt nesamērīgi lielu peļņu. Pieteikumi jāiesniedz līdz 29. jūlijam, plkst.11.
Konkursa noteikumi paredz, ka kuģim, kas apkalpos šo maršrutu, katru vasaru vismaz no 1. jūnija līdz 31. augustam jāveic vismaz trīs reisi nedēļā un ceļā pavadītais laiks normālos apstākļos nedrīkst pārsniegt četrarpus stundas, bet konkrētāki pārvadājumu noteikumi tiks apspriesti sarunu gaitā.
Noteikts, ka prāmim, kas kursēs šajā maršrutā, jāspēj uzņemt vismaz 100 pasažierus, paredzot katram no viņiem sēdvietas un dzīvības glābšanai nepieciešamo aprīkojumu, kā arī vismaz 25 vieglos automobiļus vai citus transportlīdzekļius garumā līdz 4,65 metriem un vismaz vienu autobusu augstumā līdz četriem metriem.
No 2006. līdz 2008. gadam prāmju satiksmi starp Mentu ostu Sāremā un Ventspili nodrošināja Igaunijas privātās kompānijas Saaremaa Laevakompanii meitasuzņēmums SSC Ferries ar prāmi Scania.
Šai laikā prāmis pārvadāja kopumā 60 000 pasažieru un aptuveni 14 000 transportlīdzekļu. Divas trešdaļas pasažieru bija ārvalstu tūristi, un biļetes maksāja 360 līdz 420 Igaunijas kronas (23 līdz 27 eiro) atkarībā no sezonas, bet par transportlīdzekļa pārvadāšanu bija jāmaksā 28 līdz 38 eiro. Sākoties krīzei, uzņēmums līniju slēdza.
Pagājušā gada jūnijā Ventspils un Sāremā pašvaldību un Ventspils brīvostas pārstāvji nolēma kopīgi sākt piemērota prāmja meklēšanu, bet oktobrī sāka izstrādāt noteikumus konkursam, lai izraudzītos prāmju līnijas operatoru.
Kā laikrakstam Saarte Haal jūnijā sacīja Sāremā pagasta vecākā vietniece Marili Nītsa, kad beigsies konkurss, noskaidrosies nepieciešamo subsīdiju apjoms, kuru segšanu gatavojas uzņemties Ventspils brīvosta un Sāremā pašvaldība.