Tas ir tikai viens no iemesliem, kāpēc pašvaldības nesteidz pieteikties uz valsts finansējumu klientu centru izveidei, pirmdien lasāms laikrakstā Diena.Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM) otrdien, 21.jūlijā, beigsies pieteikšanās uz valsts budžeta dotāciju, kas paredzēta Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei. Šim mērķim budžetā šogad kopā ir atvēlēti 919 739 eiro, kurus pašvaldības varēs izmantot centru iekārtošanai, darbavietu uzturēšanai un nodarbināto atlīdzībai, taču tām būs jāpiedalās projekta īstenošanā ar savu līdzfinansējumu 30% apmērā. Nākamajos divos gados ir plānota līdzīga summa. Pakāpeniski iecerēts izveidot šādus centrus visās pašvaldībās.Šajā gadā uz finansējumu var pretendēt 50 pašvaldību - 48 novadi un divi reģionālās attīstības centri. Saņemtos pieteikumus izvērtēs VARAM izveidotā komisija, kura plāno to izdarīt līdz 18.augustam. VARAM sākotnēji solīja dot priekšroku tiem novadiem, kuru iedzīvotājiem ir jāmēro tālāks ceļš uz centriem, taču ir iespaids, ka valsts atbalstu varēs saņemt visi, kas būs pieteikušies. Līdz piektdienas pēcpusdienai bija saņemti pieteikumi tikai no 11 pašvaldībām, Dienu informēja vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra padomnieks Jānis Eglīts (NA). Viņš paredz, ka pēdējās dienās varētu pieteikties vēl vairāki novadi, ņemot vērā, ka domes sēdes daudzviet notiek ceturtdienās. Ministra pārstāvis arī atzina - sākotnēji bija cerība, ka lielākā daļa pašvaldību šos centrus varētu izveidot tieši pirmajā gadā. VARAM ir vairākas iespējas, kā rīkoties, - tā var nedarīt neko, noteikt termiņa pagarinājumu vai izsludināt atkārtotu pieteikšanos. No pašvaldību pārstāvju sacītā Eglīts secinājis, ka kapacitātes trūkums esot viens no iemesliem, kāpēc tās nesteidz gatavot pieteikumu. VARAM sniegs atbalstu arī klientu centru speciālistu mācībām.Vienotie klientu apkalpošanas centri jeb vienas pieturas aģentūras dotu iespēju iedzīvotājiem vienuviet saņemt vairāku valsts iestāžu pakalpojumus, pēc kuriem tagad jābrauc desmitiem kilometru uz dažādām vietām. Klientu centros būtu pieejami Lauku atbalsta dienesta, Nodarbinātības valsts aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Uzņēmumu reģistra, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts zemes dienesta pakalpojumi vai daļa no tiem - pēc vietējās varas ieskatiem.Vairāk lasiet Ināras Egles rakstā Par valsts dotāciju necīnās laikraksta Diena pirmdienas, 20.jūlija, numurā!
Pašvaldības par valsts dotāciju klientu apkalpošanas centriem necīnās
Cilvēki dodas uz valsts un pašvaldības iestādēm ne tikai, lai iedotu tām savu iesniegumu, bet arī lūgtu profesionāla cilvēka padomu. Vairākiem pašvaldību vadītājiem ir šaubas, vai topošo vienoto klientu apkalpošanas centru darbinieki būs tik zinoši, lai sniegtu prasīto informāciju par vairāku valsts iestāžu kompetencē esošiem jautājumiem.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.