Liepājas tramvajs Horvātijas uzņēmumam ir uzdevis vairākus precizējošus jautājumus saistībā ar tehniskajām specifikācijām, uz kuriem atbildes tiek gaidītas līdz pirmdienai. "Ja viss notiks tā, kā plānots, tad, es domāju, novembrī mēs varētu noslēgt līgumu," prognozē Liepājas tramvaja pārstāvis.
Polijas Modertrans Poznan no tālākas cīņas par uzvaru iepirkumā gan neesot izslēgts, tomēr, kā atzīst Rauda, poļu piedāvājums ir pārlieku dārgs. "Ja mēs gribam sešus tramvaju vagonus, tad viņu [Polijas uzņēmuma] piedāvājums tomēr ir pārāk augsts," viņš atzīst.
Gadījumā, ja Liepājas tramvaju Horvātijas uzņēmuma atbildes neapmierinās, sarunu procedūru ar viņiem tik un tā varēšot turpināt, lai panāktu kompromisu. "Mēs, piemēram, gribam, lai nodrošina pasažieru uzskaiti divos vagonos. Viņi šobrīd piedāvā mērīt svaru – noteikt pēc tramvaju noslodzes, cik cilvēku tiek pārvadāts, bet mēs gribam domāt par citiem risinājumiem – e-taloniem vai ko līdzīgu nākotnē," skaidro Rauda.
Vēl jāpagaida
Končar Electric Vehicles pirmo tramvaju apņēmies piegādāt 13 līdz 14 mēnešu laikā. "2020. gada sākumā pirmais tramvajs būs noteikti klāt," uzsver Rauda. Liepājas tramvajs pirmo reizi iepirkumu par jaunu tramvaju iegādi izsludināja 2017. gada augustā. Toreiz arī pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa pagarināšanas netika saņemts neviens piedāvājums, taču potenciālie pretendenti bija izteikuši rakstiskus un mutiskus lūgumus gan pagarināt vagonu piegādes termiņus, gan mainīt iepirkuma nosacījumus. Konkurss tika pārtraukts. Atkārtots konkurss tika izsludināts šā gada janvārī. Rauda Dienai šogad aprīlī prognozēja, ka tramvaju piegādātājs Liepājā varētu būt zināms ap 2018. gada Jāņiem, tomēr uzvarētāja noskaidrošana ir ievilkusies. "Kā es saku – neskriesim tramvajam pa priekšu. Rūpīgi jāizvērtē visas priekšrocības un trūkumi," viņš saka.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena pirmdienas, 15. oktobra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Hūgo Vācietis >no barikād vācietis