Ilgstoši tiek runāts, ka Liepājas lidosta drīzumā atsāks darbu, uzņemot regulāros komercaviolidojumus, tomēr lidojumu kā nav, tā nav. Lidosta nesen sertificēta komerclidojumiem. Izziņots, ka jau 5. decembrī uz Liepāju varētu veikt eksperimentālo lidojumu ar jauno aviokompānijas airBaltic lidmašīnu. Starts izklausās cerīgi, īpaši ņemot vērā, ka lidostas rekonstrukcija izmaksājusi 9,27 miljonus eiro (7,8 miljoni no tiem ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums). Tomēr ne viss ir tik rožaini, un rādās, ka līdz regulārajiem reisiem Liepājas lidostā ir tālu.
Patiesībā pat eksperimentālajam airBaltic lidojumam nav liela sakara ar konkrēto lidostu. Jaunā lidmašīna veiks tikai zemo lidojumu virs Liepājas un tad atgriezīsies Rīgā. Kā ziņo portāls Irliepaja.lv, atsaucoties uz Liepājas lidostas vadītāju Agri Sprūdi, "jaunā lidmašīna Bombardier CS300, kuras pirmais komercreiss notiks tikai 14. decembrī, teorētiski varētu nolaisties Liepājas lidostā. Būtu jāzina visas tam nepieciešamās prasības, kuras nāktos izpildīt faktiski divu nedēļu laikā. Tomēr pats galvenais ir apstāklis, ka mūsu lidosta nav sertificēta komerclidojumiem ziemas apstākļos".
Liepājā gan ļoti cerīgi skatās uz regulāro reisu atjaunošanu. Viens no atbildīgajiem pilsētas attīstības un sadarbības jautājumos Gunārs Ansiņš Dienas Biznesam teicis, ka pirmie komerclidojumi varētu notikt nākamgad vēlā pavasarī.
Aviācijas ekskperts Tālis Linkaits norādījis, ka ir maza cerība, ka lidostai tuvākajā laikā izdosies piesaistīt kādu aviokompāniju, kas tai nodrošinātu regulārus reisus, runas par reisiem tuvākajos mēnešos ir politisku apsvērumu radītas: "Saviem vēlētājiem viņi grib pateikt, ka nauda, kas ieguldīta Liepājas lidostā, nav par velti ieguldīta un ka no tās būs kāds labums. No otras puses, protams, nav slikti, ja Latvijā šāda lidosta ir," skaidrojis Linkaits.
Visu rakstu lasiet piektdienas, 25. novembra, avīzē Dienas Bizness!