VP preses pārstāve Ilze Jurēvica aģentūrai LETA teica, ka kriminālprocess sākts pēc Krimināllikuma panta par gaisa transporta kustības drošības vai ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu vai par tehniski bojāta gaisa transportlīdzekļa apzinātu laišanu ekspluatācijā. Par šādu noziegumu var sodīt ar brīvības atņemšanu līdz trim gadiem, piespiedu darbu, vai naudas sodu.
Kriminālprocess sākts par faktu un aizdomās turēto šobrīd nav.
Policija kriminālprocesa izmeklēšanā sadarbosies ar satiksmes ministra pārraudzībā esošo Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroju.
Savukārt Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Visvaldis Trūbs aģentūra LETA norādīja, ka birojam patlaban nav informācijas, kas ļautu apstiprināt incidenta patiesos cēloņus.
Vienlaikus viņš piebilda, ka Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs pieņēmumus vai pārdomas par negadījumu nepublisko.
''Ir noņemti FDR (Lidojuma datu reģistrators) un CVR (Pilotu kabīnes sarunu reģistrators), pēc to atšifrēšanas būs lielāka skaidrība,'' pauda Trūbs.
Jau vēstīts, ka pagājušā piektdienā starptautiskajā lidostā Rīga noticis negadījums ar Krievijas aviokompānijas Vim Airlines čarterreisa uz Krievijas pilsētu Ufu gaisa kuģi, kas pirms pacelšanās saslīdēja uz skrejceļa.
Gaisa kuģī atradās 40 pasažieri un septiņi apkalpes locekļi. Negadījumā neviens cilvēks nav cietis. Lidmašīnā atradās Kontinentālajā hokeja līgā spēlējošā Toljati Lada komanda.
Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs aģentūrai LETA iepriekš teica, ka notikušais bija nopietns incidents.
Lidostas operatīvie dienesti, reaģējot uz notikušo incidentu ar Vim Airlines gaisa kuģi, darbojušies profesionāli un atbilstoši procedūrām, arī lidlauka tehniskās infrastruktūras darbība atbilda noteiktajām prasībām, liecina lidostā veiktais sākotnējais izvērtējums.
Lidlauka tehniskās infrastruktūras darbība bija atbilstoša prasībām, tostarp skrejceļa saķeres koeficienta monitoringa datu analīze liecina, ka incidenta brīdī skrejceļa saķeres koeficients bija atbilstošs noteiktajam līmenim, aģentūru LETA informēja lidostas pārstāve Laura Karnīte.
Skrejceļa pirmatnējā tehniskā apsekošana, ko uzreiz pēc incidenta veica lidostas speciālisti, liecina, ka bojājumi, kas varētu apdraudēt lidojumu drošību, skrejceļa segumam un lidostas Rīga infrastruktūrai negadījuma rezultātā nav nodarīti. Apsekošanā piedalījās arī VAS Latvijas Gaisa satiksme pārstāvji.
(pievienota 5.-7.rindkopa)
Valdis