Negrib iet mājās
Bērnudārza Dūdiņdārzs īpašniece Elīna Pļaveniece šobrīd savā dārziņā rīko atvērto durvju dienas, un pirmās saņemtās atsauksmes esot labas. "Divas grupiņas ir jau nokomplektētas, un šīs mums arī ir tādas kā adaptācijas, sapazīšanās un pierašanas nedēļas. Bērni ar vecākiem atnāk, iepazīstas, paspēlējas kopā. Mazajiem bērniem šāda adaptācija ir ļoti svarīga, lai nebūtu šoks, ka mamma aiziet un sīkais paliek viens kopā ar svešiem cilvēkiem. Un pati labākā atsauksme, manuprāt, ir tā, ka bērni no šiem mūsu pasākumiem negrib iet mājās." Elīna atzīst, ka vienīgā kritika, kas no apkārtējiem dzirdēta, ir par to, ka bērnudārzu tik ilgi nav izdevies izbūvēt un atvērt.
Negatīvo dzird reti
Autonomas īpašnieks Uldis Ozoliņš izsakās, ka šajā vasarā biznesā ne viss ir gājis gludi un kā plānots - idejai par ekskursijām treknu svītru pārvilka iegādātā mikroautobusa defekti. Tehniskas ķibeles vajā arī pārējās nomas mašīnas, tomēr uzņēmējs atzīst, ka tā ir autonomas ikdiena un, ja tehnika tiek lietota tādā režīmā kā firmā Minivenunoma.lv,tad apkopes ik pēc diviem tūkstošiem kilometru ir nenovēršama ikdienas sastāvdaļa.
"Es tiešām mēģinu pēc katras mašīnas atpakaļsaņemšanas aprunāties un noskaidrot klienta viedokli par to, kas patika, kas ne. Jo mūsu maizīte ir tieši pastāvīgie klienti, kas nomā mašīnas regulāri. Iegūt jaunu klientu ir krietni dārgāk nekā nodrošināt, lai esošais mašīnas nomātājs būtu apmierināts kā zilonis," stāsta Uldis. "Un tas arī izdodas, jo negatīvas atsauksmes dzirdam reti. Vienu reizi bija kāda sieviete, kurai kaut kas nebija labi. Es detaļās neiedziļināšos, bet mēs to lietu nokārtojām."
No kritikas nav bail
Mēbeļu ražotājs Indulis Uškāns atzīst, ka vissliktākās atsauksmes ir tās sliktās atsauksmes, kas līdz uzņēmējam nemaz nenonāk: "Jo kritika ir signāls, ka kaut kas nav kārtībā, ka ir problēma, kas jārisina." Kokapstrādes uzņēmuma Imelh īpašnieks atzīst, ka pēdējo kritiku saņēmis portāla Diena.lv komentāros: "Cilvēkam nepatika, ka mēs jaucam nost vecas mājas un pārstrādājam iegūtos materiālus. Viņš uzskatīja, ka vecās mājas nepieciešams atjaunot. Un es viņam pilnībā piekrītu, mans šābrīža sapņu klients ir tāds, kas gribētu, lai mēs viņam atjaunojam vecu koka māju. Izjaucam pa detaļām, tās notīrām, nomainām bojātās un saliekam kopā, papildinot ēku ar mūsdienu siltināšanas tehnoloģijām un varbūt pamainot plānojumu atbilstoši vajadzībai."
Indulis arī uzskata, ka labākā atsauksme ir klienta ieteikums nākamajam klientam izmantot viņa pakalpojumus: "Es īstenībā pieņemu visas atsauksmes, gan labās, gan arī sliktās. Man no kritikas nav bail."
Vīriešu komplimenti
"Jau sākotnēji, izstrādājot drēbītes, tika izveidota "māmiņu un bērnu komisija", kas ne tikai dalījās ar saviem ieteikumiem un vajadzībām bērnu apģērbā, bet arī bija gatavo produktu vērtētāji pēc izstrādes," sava uzņēmuma politiku attiecībā uz klientu atsauksmēm skaidro bērnu ekoapģērbu izstrādātāja Zane Ruģēna-Bojāre.
"Arī mūsu radinieku ieteikumi un vērtējumi tiek ņemti nopietni, jo starp radiniecēm jaunajām māmiņām ir arī īstas bērnu apģērbu šopomānes, kuras interesējas par dizaina apģērbu bērniem gan Latvijā, gan aiz robežām." Zane stāsta, ka atzinīgi novērtēts tas, ka mazi bērni paši ērti var uzvilkt Linden&Oak apģērbu. "Taču visvairāk lepojamies ar komplimentiem tieši no vīriešiem, jo, ja vīrietis spēj ievērot to, kas mugurā bērnam, tas nozīmē, ka šajā apģērbā tiešām ir kaut kas uzrunājošs!"
Arābi ir sajūsmā
"Atsauksmes vienmēr ir tās pozitīvākās. Lai gan, atzīšu godīgi, mums šobrīd nav tāda jēdzīga atsauksmju ievākšanas mehānisma, pamatā jau ir tikai tas, ko mums kāds pasaka," stāsta dzintara tekstila ražošanas uzņēmuma Amblinepārdošanas direktors Edgars Dzalbe.
Arābu investori esot bijuši sajūsmā par dzintara audekliem. "Sevišķi brīdī, kad padzirdēja, ka iespējams klāt ieaust arī zelta pavedienu. Tad vispār priekam nebija robežu." Savukārt no ķīniešiem neko neesot bijis iespējams saprast. "Kā jau austrumnieki - teica, ka viss patīk. Tomēr tagad ne raksta, ne zvana," Edgars nezina, ko domāt.
Prakses iespējas
Savukārt Rīgas DJ skolas pārstāvis Kaspars Dabra stāsta, ka audzēkņiem skolā patīk. "Un galvenokārt viņi priecājas par to, ka ir prakses iespējas. Dīdžejiem ir ļoti grūti dabūt praksi klubos ar īstu auditoriju. Sēžot mājās, ir grūti dabūt to īsto spēli. Savukārt mēs sadarbojamies ar klubiem un dažādām organizācijām, tāpēc audzēkņi šo praksi var iegūt. Piemēram - mūsējie spēlēja filmas Izlaiduma gads promocijas pasākumā. Vecrīgā, netālu no Brīvības pieminekļa, bija uzstādīta telts, un mūsējie tur spēlēja ballīti. Tāpat katru trešdienu Rīgas DJ skolas audzēkņi spēlē arī Omas briljantos." Kaspars stāsta, ka sliktas atsauksmes no klientiem gan nav dzirdētas: "Un, ja tādu nav, tad viss ir kārtībā."