Kāda būtu mūsu dzīve, ja tajā nebūtu socializācijas portālu? Vidējās paaudzes un vecākiem cilvēkiem to nav grūti iztēloties, jo viņi ir piedzīvojuši laikus, kad vēl nebija ne sociālo tīklu, ne pat interneta, toties jaunākajiem ar to varētu būt grūtības. Galu galā izaugusi vesela paaudze, ko virtuālās draudzēšanās platformas pavadījušas kopš pirmajiem soļiem digitālajā vidē.
Viens no nozares celmlaužiem – Facebook – februāra sākumā nosvinēja 20. dzimšanas dienu, liekot daudziem cilvēku uzvedības pētniekiem neticībā nogrozīt galvu. Dinamiskajā digitālajā vidē tiešām nav daudz gadījumu, kad vienai platformai izdevies noturēt lietotāju uzmanību gadsimta piektdaļu. Un ne vien noturēt, bet gandrīz nepārtraukti audzēt auditoriju.
AUGSTSKOLAS VIETĀ PASAULE
Facebook rašanās stāsts jau ir pārmalts neskaitāmas reizes, un tas atspoguļots arī 2010. gada mākslas filmā Sociālais tīkls. Tātad īsumā – 2004. gada 4. februārī tobrīd 19 gadu vecais Hārvarda Universitātes students Marks Zakerbergs padarīja citiem studentiem publiski pieejamu platformu Thefacebook.com, kurā varēja izveidot savu profilu, aplūkot informāciju par citiem studentiem, sameklēt viņus pēc studiju programmas un kopmītņu bloka un uzaicināt par draugiem. Jauniešu atsaucība iedvesmoja pamazām pievienot citas augstskolas, līdz jebkādi ierobežojumi tika atcelti un no 2006. gada 26. septembra Facebook varēja reģistrēties ikviens 13 gadu vecumu sasniegušais ar derīgu e-pasta adresi.
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 23. - 29. februāra numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu jaunajā mājaslapā ŠEIT!